Jumaat, 18 Februari 2011

ULAMA ATAU ULARMAK???

Islam tidak akan sempurna tanpa iman. Al-Quran sering menyebut wahai orang-orang yang beriman tetapi Al-Quran tidak menyebut wahai orang-orang Islam. Ini kerana seorang yang mengerjakan rukun Islam sahaja belum layak dipanggil orang yang beriman jika hatinya tidak beriman dengan yakin kepada Allah s.w.t.<<>>TGNA...

PAS mendakwa ianya memperjuangkan Islam, justeru itu menentang PAS adalah menentang Islam. Di dalam ceramah-ceramah PAS sering disamakan perjuangan PAS dengan perjuangan Nabi-nabi, khasnya Nabi Muhammad s.a.w. UMNO dilabelkan sebagai penentang Islam, penentang Nabi-nabi, kerana UMNO menentang PAS.

Hanya Allah s.w.t. yg layak menilai keimanan seseorang ..

TGNA CAKAP TAK SERUPA BIKIN!!

Orang yang beriman tak boleh kata Allah samseng, tak boleh kata Allah mencarut, tak boleh kata hendak bekerjasama dengan Syaitan, tak boleh kata Nabi Muhammad s.a.w. macam mamat2 lain di kampung, tak boleh kata padan muka kena rogol sebab tak pakai tudung, tak boleh kata perempuan telanjang dalam rumah sendiri tak apa sedangkan pada masa itu dalam rumah itu ada lelaki bkn muhrim!!

Seorang ulama tak boleh memecahbelahkan umat Islam, tak boleh sukahati keluar fatwa yg mengelirukan, tak boleh halalkan benda haram semata2 sebab politik,tak
boleh amik alih kuasa Allah s.w.t. utk mengampunkan dosa-dosa para pengikutnya, apalagi utk mengkafirkan org Islam lain semata2 sebab tak sehaluan dgn anutan politik beliau??

TGNA PERLU KEMBALI KE PANGKAL JALAN!!

1 ulasan:

Karipap berkata...

Tok Guru turun aja jawatan MB. Beri peluang kepada orang lain :)